Hypergene rekryterar Eva-Lotta Laurin till Chief Marketing Officer
Hypergene har nöjet att meddela att Eva-Lotta Laurin utsetts till Chief Marketing Officer (CMO) med tillträde den 23 september. För att driva företagets nästa tillväxtfas kommer Eva-Lotta att leda Hypergenes globala marknadsföringsstrategi och varumärkesutveckling.
"Vi växer snabbt och strävar efter att stärka vår position på den nordiska marknaden samtidigt som vi expanderar vår verksamhet genom strategiska förvärv, likt de förvärv vi redan gjort i Tyskland och Finland. Genom Eva-Lottas erfarenheter inom marknadsföring och i snabbväxande teknikföretag, får vi den expertis som behövs för att stärka vårt varumärke och skapa förutsättningar för intäkter genom kreativa marknadsföringsstrategier," säger Urban Bucht, VD för Hypergene.
Eva-Lotta har över 20 års erfarenhet inom marknadsföring och har framgångsrikt lett marknadsföringsinsatser i SaaS-bolag både i Norden och internationellt. Hennes karriär innefattar betydelsefulla roller på Salesforce och Bannerflow, och senast som CMO på Mynewsdesk, där hennes roll varit avgörande för företagets varumärkesutveckling och tillväxtinitiativ.
"Jag ser fram emot att få börja på ett företag som har stort engagemang i både kunder och produktutveckling. Och jag ser med stor förväntan fram emot att samarbeta med teamet för att leda nästa kapitel i vår tillväxtresa och fortsätta utveckla varumärket," säger Eva-Lotta Laurin.